telefon  +48 34 32-40-147

 email  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Maszyny Rolnicze

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Linmot wykonuje usługi dorabiania linek, a także naprawia bądź regeneruje zużyte linki. Naprawiamy linki pchająco-ciągnące (np. linka zmiany biegów), linki Bowden (linki gazu, linki sprzęgła, linki hamulca) oraz linki licznika i obrotomierza (z wałkiem giętkim). Linki motoryzacyjne do samochodów osobowych, dostawczych oraz motocykli, a także innego typu pojazdów i urządzeń takich jak wózki widłowe, meble, sprzęt rehabilitacyjny itp dorabiamy na podstawie wzoru bądź rysunku technicznego. Jeśli jednak jesteś zainteresowany zaprojektowaniem linki dla nowego pojazdu lub urządzenia to zapoznaj się proszę z informacjami na temat projektowania linek.

Jak szybko i za ile?

Czas wykonania usługi dorobienia linki zależy od jej stopnia uszkodzenia i skomplikowania. Nie przekracza on zwykle 3 dni roboczych, a w typowych przypadkach wykonanie odbywa się tego samego dnia, w którym dostarczono starą linkę.

Koszt dorobienia zawsze ustalany jest indywidualnie. Minimalny koszt to 30 zł netto. Na cenę usługi wpływa długość linki, stopień jej uszkodzenia, możliwość wykorzystania typowych podzespołów lub starych zakończeń. Do najdroższych w regeneracji należą linki pchająco-ciągnące. Cena regeneracji drogich linek zmiany biegów nie przekracza zwykle 500 zł. Wstępnej wyceny możemy dokonać na podstawie zdjęcia. Wraz ze zdjęciem prosimy o przesłanie innych informacji na temat linki np. numer oryginalny części, marka i model pojazdu, rok produkcji, pojemność silnika itp. Informacje takie prosimy przesłać na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub prosimy skorzystać z danych kontaktowych widocznych po prawej stronie strony.

Gotowe linki wysyłamy kurierem doliczając koszt wysyłki do paragonu lub faktury.

Lepiej zapobiegać niż leczyć...

Lepiej zadbać o kondycję linki zanim ulegnie uszkodzeniu niż usuwać skutki jej awarii. W artykule konserwacja linek uzyskasz więcej informacji. Niesprawne linki i cięgna, powodują nadmierne zużycie układów, w których pracują np. układów hamulcowych, sprzęgłowych itp. Uszkodzone lub wyeksploatowane linki licznika oraz obrotomierza mogą uszkodzić ślimak napędzający. Dlatego wszelkie załamania, zatarcia i odkształcenia należy eliminować poprzez wymianę wkładu linki bądź linki i pancerza. Niepokojące symptomy można zwykle zauważyć poprzez ciężej pracujący układ i brak płynności. Nadchodzi jednak taki moment gdy po dłuższej eksploatacji niesprawnych linek następuje ich całkowite uszkodzenie: zerwanie lub zatarcie. Dalsza eksploatacja nie jest możliwa. Najgorszym jest to, że taka sytuacja może wydarzyć się w najmniej oczekiwanym momencie np. w dalekiej trasie lub w momencie gdy urządzenie jest najbardziej potrzebne (np. żniwa, zbiory owoców itp).

Jeśli już doszło do usterki, jesteśmy do Państwa dyspozycji!

Naprawiać samemu czy zlecić fachowcom?

W naszej ofercie znajdują się zestawy naprawcze przeznaczone do samodzielnego montażu i naprawy najbardziej popularnych linek motocyklowych. Jednak w większości przypadków linka powinna być naprawiona przez fachowca. Głównie ze względu na konieczność wykonania zakucia końcówki na lince, które zagwarantuje odpowiednią wytrzymałość linki. W warunkach "domowych" lub nawet w dobrze wyposażonym warsztacie nie ma zwykle specjalistycznych urządzeń pozwalających na wykonanie niezawodnego połączenia linki z końcówką. Otwór końcówki powinien być dobrze dopasowany do linki, a końcówka powinna zostać na lince równomiernie zaciśnięta. Siła zacisku nie powinna być zbyt niska aby końcówka nie wysunęła się z linki podczas eksploatacji, ale także nie powinna być zbyt duża, aby nie uszkodzić linki lub samej końcówki. Po wykonaniu zakucia warto także sprawdzić jego wytrzymałość na rozciąganie (np. w linkach gazowych lub linkach sprzęgła) lub na rozciąganie i ściskanie (np. w linkach zmiany biegów). Z powyższych powodów stanowczo odradzamy wykonywanie napraw na własną rękę, chyba że naprawa ta ma służyć tylko do doraźnego rozwiązania najpilniejszych potrzeb np. ściągnięcie pojazdu z trasy.

Na czym polega naprawa?

Na wstępie należy zaznaczyć, że określenie "naprawa" jest trochę mylące. Naprawa linki to czynność polegająca na wymianie jej zużytych lub zniszczonych elementów. Prawie zawsze trzeba wymienić wkład (linkę, wałek, drut), który jest zerwany, naderwany albo zatarty. Zwykle wymieniany jest też pancerz, który jest pozaginany, przetarty lub w inny sposób uszkodzony. Zazwyczaj możliwe jest wykorzystanie końcówek pancerza, blach i sprężyn, jednak jeśli jest taka możliwość, warto zastosować nowe elementy. Nie podnosi to znacząco kosztów naprawy, szczególnie gdy końcówka jest typowa, gdyż głównym kosztem naprawy i tak jest robocizna. W zamian mamy nieskorodowane końcówki i sprawne gwinty, co ułatwiają późniejszy montaż. Stare końcówki wykorzystujemy tylko w sytuacji gdy ich budowa jest skomplikowana, a odtworzenie - kosztowne (np. blacha o złożonym kształcie, wbudowany w linkę wyłącznik lub czujnik elektryczny itp). Dlatego zamiast o "naprawie" mówimy zwykle o "dorobieniu" linki gdyż wyrób finalny składa się w większości lub w całości z nowych elementów.

Dlaczego dorobiona linka wygląda inaczej niż oryginalna?

Linka ma spełniać określone zadania i nie stanowi zwykle elementu dekoracyjnego. Klient jest zainteresowany jak najniższym kosztem naprawy i jak najszybszą realizacją zlecenia. Dlatego podczas dokonywania naprawy mogą być zastosowane inne elementy. Nasze dotychczasowe doświadczenie i wiedza na temat działania linek pozwala nam ocenić, nawet bez znajomości szczegółów montażowych, czy zastosowanie innego podzespołu spełni oczekiwane wymagania. Zwykle bywa też tak, że naprawiona linka jest trwalsza i lepsza od oryginału gdyż znamy już jej słabe punkty i możemy przeciwdziałać kolejnym awariom dzięki doborowi odpowiednich podzespołów. Nowa linka może mieć większą średnicę, może być trochę dłuższa, końcówki mogą mieć inny gwint lub kształt itp. Wszystkie te zmiany wynikać mogą z:

  • zastosowania standardowych podzespołów w miejsce nietypowych - oryginalnych
  • udoskonalenia konstrukcji w celu wyeliminowania przyszłej awarii
  • ułatwienia montażu

Pomimo zmian w wyglądzie nowa linka:

  • będzie miała ten sam skok
  • będzie posiadała ten sam (lub lepszy) zakres regulacji
  • będzie pasowała do tych samych, co oryginalna, otworów lub gniazd montażowych
  • będzie poruszała się w pancerzu w sposób umożliwiający prawidłową pracę

W nielicznych przypadkach wygląd ma jednak znaczenie. Chodzi zwykle o kolor pancerza w linkach, które pracują na zewnątrz i stanowią element ozdobny np. przy niektórych rowerach lub motocyklach. W takich sytuacjach wspólnie z klientem szukamy optymalnego rozwiązania.

Dorabiać czy kupować nową, oryginalną?

Zalety kupna nowej, oryginalnej linki wydają się być oczywiste. Płacimy i otrzymujemy od ręki fabrycznie nową, pewną i niezawodną linkę, którą bez problemu zamontujemy w miejscu jej przeznaczenia. W praktyce pojawiają się jednak problemy:

  • oryginalna linka nie zawsze jest dostępna od ręki i trzeba na nią kilka dni poczekać
  • ceny oryginalnych części lubią przyprawić o zawrót głowy :(
  • jeśli kupujemy na własną rękę, łatwo o pomyłkę ze względu na różnorodność modeli danej marki pojazdu, jego odmian i wersji; do każdej odmiany może być inna linka!

Z powyższych powodów klienci często decydują się na indywidualne dorabianie linki. Zwracamy także uwagę na poruszony już w poprzednim akapicie fakt, że dorobiona linka, dzięki modyfikacjom może być trwalsza i bardziej niezawodna od oryginału.

Ale wybór zawsze należy do klienta!

Barker LINMOT BOWDEN CABLES PRODUCER

" Linmot cables are the best! " - Ben Barker

 

logo Linmot

LINMOT Sp. z o.o. Spółka Komandytowa
ul. Wileńska 56
42-280 Częstochowa
VAT ID: PL 5732840297

tel. +48 34 32-40-147

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

REGON: 242801764

SWIFT: INGBPLPW
PLN: PL 41 1050 1142 1000 0090 9300 5867
EUR: PL 47 1050 1142 1000 0091 3745 7561
USD: PL 90 1050 1142 1000 0091 3745 7660

SWIFT: IEEAPLPA
CZK: PL 91 1950 0001 2006 0027 4463 0003

 

Szybki kontakt / Rapid contact
Email:
Temat: / Subject:
Wiadomość: / Message:
1 + 5 = ?